Τρίτη 15 Μαΐου 2012

''Το καναρινί ποδήλατο''

   Με την παρακίνηση ενός μαθήματος της Γλώσσας, ''Το καναρινί ποδήλατο'', θελήσαμε να χωριστούμε σε ομάδες και να ΄΄κρίνουμε΄΄ τη σχέση ανάμεσα στον Λευτέρη και τους γονείς του, ή τη σχέση ανάμεσα στον Λευτέρη και τους συμμαθητές του. Με αυτόν τον τρόπο μοιραστήκαμε τις απόψεις μας.Η ταινία είναι μια υπέροχη αφορμή για να ξεκινήσει ο διάλογος στην τάξη μας όσον αφορά διάφορα κοινωνικά ζητήματα που περιγράφονται.

 Λίγα λόγια για το έργο:

Ένας νέος και πρωτοδιοριζόμενος δάσκαλος, ο Άρης Σιούτης, αναλαμβάνει την έκτη τάξη σε κάποιο δημοτικό σχολείο της Αθήνας. Από την πρώτη κιόλας μέρα, την προσοχή του τραβάει ο Λευτέρης, ένας εξαιρετικά αδύναμος μαθητής, σχεδόν αγράμματος. Σιγά-σιγά, ο δάσκαλος ανακαλύπτει ότι ο Λευτέρης είναι πολύ ευαίσθητο παιδί και διόλου καθυστερημένο, έχει μάλιστα συναρμολογήσει μόνος το ποδήλατό του. 
Παρά την αντίθετη γνώμη του διευθυντή του σχολείου, αλλά και του ευρύτερου περιβάλλοντος, αποφασίζει να τον βοηθήσει. Αρχίζει να του κάνει ιδιαίτερα μαθήματα, του μαθαίνει τις αριθμητικές πράξεις, ανάγνωση και τον ορίζει ταμία στην έκθεση σχολικού βιβλίου...

           Αποσπάσματα από την ταινία την οποία είδαμε και μας άρεσε πολύ .          
                     
                         ΄΄ Πώς κρίνεις τη σχέση του Λευτέρη με τους γονείς   του;΄΄                                           
       
        Η σχέση ανάμεσα στον Λευτέρη και τους γονείς του, νομίζω ότι είναι λίγο απόμακρη. Οι γονείς του δεν είναι πάντα συνεργάσιμοι. Η μητέρα του είναι λίγο περίεργη. Του φέρεται καλά, αλλά και συγχρόνως αντιπαιδαγωγικά. Οι συνήθειές της είναι ανθυγιεινές για αυτόν. Ο πατέρας του είναι αδιάφορος και του μιλάει απότομα.Δεν είναι ενημερωμένοι για το πρόβλημα του Λευτέρη και αυτό δεν είναι το καλύτερο για το παιδί. Ο Λευτέρης νιώθει φοβισμένος και απομονωμένος και μέχρι στιγμή δεν έχει κάποια βοήθεια.
      Θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει περισσότερη συνεννόηση και περισσότερη κατανόηση των προβλημάτων. Περισσότερη βοήθεια,περισσότερο ενδιαφέρον και μια λύση του προβλήματος. Αυτό νομίζω θα ήταν το καλύτερο.
                                                            
                                                                                                 Αθανασία Γ. Στ Τάξη