Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου 2015

Γ και Δ τάξη Λέμε όχι στη Βία



          Ο Γιάννης ζητάει όλο και περισσότερα χρήματα για να φάει κάτι στο διάλειμμα. Όταν όμως γυρίζει σπίτι είναι πάντα πεινασμένος και δείχνει να έχει χάσει βάρος. Ο Γιάννης είναι θύμα σχολικού εκφοβισμού από μεγαλύτερα παιδιά που τον απειλούσαν να τον χτυπήσουν αν δεν τους έδινε τα χρήματα του.
          Η Κατερίνα άρχισε να αισθάνεται ντροπή για την εμφάνισή της. Τον τελευταίο καιρό δύο  συμμαθητές της την κοροϊδεύουν άσχημα για τα γυαλιά της, και της κόλλησαν το παρατσούκλι  «τυφλοπόντικας ». Κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι, κρύβει τα γυαλιά της στην τσάντα της και σταμάτησε να συμμετέχει στο μάθημα γιατί δε βλέπει καλά στον πίνακα.
         Η Μαρία ήταν πολύ ευχαριστημένη στο νέο της σχολείο και είχε κάνει αρκετές φίλες. Μετά όμως από κάποιο διάστημα οι φίλες της δεν της μίλαγαν και την απέφευγαν. Δεν την άφηναν να παίζει μαζί τους και ένοιωθε πάρα πολύ μόνη. Η Μαρία έμαθε ότι κάποια κορίτσια διέδιδαν αβάσιμες φήμες για εκείνη. Αυτό την στεναχώρησε πάρα πολύ και μετά κάποιο διάστημα είχε αρχίσει να έχει έντονο πόνο στην κοιλιά, έκλαιγε όταν ήταν μόνη της και δεν ήθελε να πάει σχολείο.
Απόσπασμα από τον μικρό αναγνώστη..

          Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.



Συνήθως εκδηλώνονται με:
• χειρονομίες, σπρωξιές, ξυλοδαρμούς,
• φραστικές επιθέσεις, βρισιές, προσβολές, απειλές,
• εκβιασμούς,
• καταστροφή προσωπικών αντικειμένων,
• κλοπές,
• σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση,
• αποκλεισμό και απομόνωση από παρέες, ομαδικά παιχνίδια και κοινωνικές δραστηριότητες

Οι  συμβουλευτικές τηλεφωνικές υπηρεσίες της Ε.Ψ.Υ.Π.Ε.
 στις οποίες απαντούν ειδικοί Ψυχικής Υγείας.

                            Για γονείς, εκπαιδευτικούς, 
                   ειδικούς ψυχικής υγείας: 801-801-1177
                      Για παιδιά και εφήβους: 116-111

Στη  Γ και Δ τάξη του σχολείου μας ,

Ø φτιάξαμε το δέντρο των χαρακτηριστηκών των παιδιών της τάξης

Ø Βιβλίο γνωριμίας με τους συμμαθητές μας, 

Ø Πιαστήκαμε χέρι χέρι με τους διπλανούς μας και γίναμε μια ΜΕΓΑΛΗ οικογένεια, μιλώντας από καρδιας..

Ø Παρακολουθήσαμε video για τον εκφοβισμό

Ø Χωριστήκαμε σε ομάδες, γιατί πολλά μυαλά δουλεύουν καλύτερα!

Ø Γράψαμε τα δικαιώματα των παιδιών σε μεγάλες καρδιές

Ø Ζωγραφίσαμε τα διακαιώματα σε ημερολόγιο
Ø Δημιουργήσαμε «γωνιά του εκφοβισμού»

Ø Ζωγραφίσαμε μια ταμπέλα για τη βια


Ø Ζωγραφίσαμε μονόχρωμες και πολύχρωμες ζωγραφίες, για να καταλήξουμε ότι μας αρέσει η ποικιλία των χρωμάτων, γιατί διαφορετικά ο κόσμος μας θα ήταν μονότονος..

Ø Βρήκαμε 20 τρόπους να νικούμε τον θυμό μας



Ø Τραγουδήσαμε σαν μία φωνή
   Διαβάσαμε και σχολιάσαμε το παραμύθι. "τα μπαλόνια της φιλίας"


 και το ταξίδι συνεχίζεται.......


Η Δ τάξη, ανήκει στα Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2014-2015

Συμμετέχουμε και εμείς στο πρόγραμμα της unicef,
Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2014-2015
με κεντρικό σύνθημα «Τα Δικαιώματα των Παιδιών στην τάξη και την πράξη».



Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή της UNICEF προσκαλεί τα σχολεία να λάβουν μέρος στο  εκπαιδευτικό της πρόγραμμα «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» και να συμμετάσχουν στο παγκόσμιο κίνημα εορτασμού των Δικαιωμάτων των Παιδιών. Το 2014, είναι μια ξεχωριστή χρονιά, διότι φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από τότε που όλη η ανθρωπότητα δεσμεύτηκε να προστατεύει τα δικαιώματα των παιδιών με την υιοθέτηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού (1989)
Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών για τα προβλήματα των συνομήλικών τους στον κόσμο, η προώθηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού και η ενίσχυση του έργου της UNICEF.
Οι μαθητές δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα. Παράλληλα μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για τα βασικά δικαιώματα του παιδιού, όπως αυτά προβλέπονται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (το δικαίωμα στην εκπαίδευση, την υγεία, τη διατροφή, την προστασία από την εκμετάλλευση και την κακοποίηση).
  Περισσότερες πληροφορίες  στη επίσημη διεύθυνση
του συνήγορου του παιδιού  http://www.0-18.gr/

         Στην Δ τάξη στα πλαίσια ενός προγράμματος αγωγής υγείας, ενημερωθήκαμε από τη δασκάλα μας για τα δικαιώματα των παιδιών, και δημιουρήσαμε το δικό μας ημερολόγιο με αυτά.